Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Misteri Di Bawah Masjid Al Aqsa

Tetapi malangnya ramai umat Islam yang lena tidur dibuai oleh permainan Yahudi di. Mereka menyatakan memang dahulu batu besar yang macam payung itu tergantung-gantung.


Mengapa Yahudi Menggali Di Bawah Masjid Al Aqsa

Ini Misteri di Bawah Tanah Masjidil Aqsa Hingga Israel Gempur Palestina Jelang Hari Raya Idulfitri Ini Rahasia Tersembunyi di Balik Tanah Masjid Al Aqsa yang membuat Israel halalkan segala cara untuk merebutnya dari Palestina.

Misteri di bawah masjid al aqsa. Lihatlah galian di bawah Masjid Al-Aqsha. Blog yang menyediakan Kisah Misteri Kisah Nyata Kisah Legenda Kisah Islami Kisah Orang-Orang Sukses Kisah Motivasi dan Banyak Artikel Menarik. Mereka mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa dan di tempat ini untuk membangkitkan semula Temple of Solomon iaitu Kuil Sulaiman.

Luas Masjid al-Aqsha adalah 144 dunum satu dunum 100 m 2. Pernah singgah di tempat ini saat melaksanakan Isra Miraj. Semasa lawatan itu saya kebetulan bertemu dengan Imam Besar Masjid al-Aqsa yang berada di situ di samping pemandu pelancong kami.

Jika sebelum ini anda membaca melalui portal dan media yang berat sebelah. Rancangan undang-undang yang dibahas di parlemen Israel itu menunjuk waktu dan ruang bagi orang Yahudi yang ingin berdoa di sana. Di bawah tapak Masjidil Al-Aqsa juga dipercayai tersembunyi sebuah peti dari syurga yang pernah diberi kepada kaum nabi Sulaiman Musa dan Harun.

Siti Nur Qasanah - Sabtu 15 Mei 2021 1825 WIB. Keretakkan merata-rata di tiang besar lantai dan dinding masjid yang suci bagi umat Islam. Bagi sebagian besar kaum Yahudi yang bernaung dalam Pan-Zionisme mereka percaya bahwa Haikal Sulaiman berada di bawah Masjid Al-Aqsa.

Kini saksikanlah sendiri kerosakan yang teruk akibat kerja pengalian ini. Masjid al-Aqsa di dalam bahasa Arab bermaksud masjid yang jauh merujuk pada jaraknya yang berjauhan daripada bumi Mekah yang menempatkan Masjid al-HaramDi sini juga menjadi tapak kepada salah satu peristiwa terpenting di dalam Islam iaitu Isra dan Mikraj yang mana ketika itu Nabi Muhammad SAW telah dinaikkan ke langit untuk menghadap Allah SWT. Penggalian dikhabarkan sudah sampai di bawah tempat suci umat Islam yang dikenali sebagai Masjid Al-Aqsa dan ini memacu kemarahan umat Islam kerana mereka khuatir bangunan.

Ketika gempa bumi di tahun 746 masjid ini hancur seluruhnya dan dibangun kembali oleh khalifah Abbasiyah Al-Mansur pada tahun 754 lalu dikembangkan lagi oleh penggantinya Al-Mahdi di tahun 780. Cukup cemas bahaya dan merusak dasar bangunan Masjidil Al-Aqsha. Penggalian di bawah Masjid Al-Aqsha sedang dijalankan Pertama.

Mengapa Yahudi Menggali Di Bawah Masjid Al-Aqsa. Masjid Al-Aqsa pada awalnya hanyalah tugu batu yang didirikan oleh nabi Yakub lalu diteruskan pembangunan oleh Nabi Sulaiman. Mudah-mudahan sekarang jelas bagi kita mana yang disebut dengan Masjid al-Aqsha al-Mubarak.

Cukup cemas bahaya dan merosakkan asas binaan Masjidil Al-Aqsa. Peti tersebut juga dikenali sebagai Tabut Nabi Musa di mana sekiranya peti yang hilang sejak keruntuhan Haikal Sulaiman II dijumpai semula maka dengan kesaktian tabut tersebut bangsa yahudi bisa. Di segenap arahnya berpijak ke atas fondisi itu dan tidak nampak pun ia tergantung seperti yang dijelaskan di atas.

Luas Masjid al-Aqsha. Untuk lebih jelasnya lihat gambar di bawah ini. Pihak Israel sedang menggali di bawah Masjidil Al-Aqsa.

Masjid Al-Aqsa memiliki luas 35000 meter persegi yang dapat menampung 5000 jamaah. Masjid Al-Aqsa adalah tempat suci bagi umat Muslim di seluruh dunia karena memiliki sejarah panjang dalam perjalanan Islam di muka bumi ini. Hingga tersiar kabar pada tahun 2018 tentara Israel mencoba menghancurkan Masjid Al-Aqsa karena percaya Haikal Sulaiman berada di sana.

Pencarian masih lagi dilakukan sekarang ini di bawah masjid Al-Aqsa dan sekitarnya. Apa yang terjadi di Palestina. Penggalian yang merosakkan asas binaan masjid Al-Aqsa.

Semasa lawatan itu saya kebetulan bertemu dengan Imam Besar Masjid al-Aqsa yang berada di situ di samping pemandu pelancong kami. Di segenap arahnya berpijak ke atas fondisi itu dan tidak nampak pun ia tergantung seperti yang dijelaskan di atas. The Dome of Rock dan masjid Al Aqsa.

Ala Al-Muhtaseb seorang pengrajin ahli Palestina menunjukkan kaca berwarna saat dia memulihkan jendela kaca patri dari Masjid Al-Aqsa yang rusak dalam bentrokan antara pasukan Israel dan Palestina di kompleks Noble Sanctuary. Mereka mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa untuk membangkitkan semula Temple of Solomon iaitu Kuil Sulaiman atau dikenal dengan Haikal Sulaiman. Meski demikian situs ini adalah tempat suci dan ekslusif bagi umat muslim.

Masjid Al-Aqsa terdapat berbagai misteri yang mengundang rasa penasaran umat di dunia sehingga beritanya pun ditunggu-tunggu. Pihak Israel sedang menggali di bawah Masjidil Al-Aqsa. Usaha-usaha pencarian pun dilakukan sejak beberapa tahun terakhir.

Paling Dicari oleh Bangsa Israel Kuil Suci Ini Disebut-sebut Tersembunyi di Bawah Masjid Al Aqsa Begini Kata Arkeolog. Ketahuilah apa yang Zionis lakukan dan yang lebih penting Anda tahu mengapa dan kenapa. Ini telah merosakkan struktur asas binaan masjid ini lihat gambar di bawah.

Mereka menyatakan memang dahulu batu besar yang macam payung itu tergantung-gantung. Masjid ini berada di Kota Tua Yerusalem dan menjadi saksi bisu ketegangan antara Palestina - Israel. Lihatlah pengalian di bawah Masjid Al-Aqsa.

Bahkan untuk mengungkap legenda misteri istana tersebut sudah dicuba dengan melakukan penggalian terowong di bawah tanah untuk mendapatkan tapak peninggalan tersebut.


Fakta Fakta Al Aqsa Tapak Nabi Muhammad Hingga Pembantaian Umat


Konon Diyakini Kaum Yahudi Tersembunyi Di Bawah Masjid Al Aqsha Tilik Sakralnya Harta Karun Nabi Sulaiman Yang Kini Diincar Bangsa Israel


Mengapa Yahudi Menggali Di Bawah Masjid Al Aqsa


Posting Komentar untuk "Misteri Di Bawah Masjid Al Aqsa"